Sekretariat to miejsce o wyjątkowym znaczeniu, często niedocenianym przez osoby projektujące wnętrza biurowe. To nie tylko zaplecze informacyjne i usługowe firmy, ale też przede wszystkim bardzo ważna z punktu widzenia klienta przestrzeń pierwszego kontaktu, a co za tym idzie – wizytówka przedsiębiorstwa. Od tego, na ile funkcjonalnie i atrakcyjnie zaaranżowany jest sekretariat, zależy sprawność przepływu informacji, organizacja pracy kierownictwa i personelu oraz wizerunek firmy w oczach klienta czy kontrahenta.
Bazą wystroju sekretariatu mogą być efektowne meble AR-TEAM z linii SIMPLIC i MIXT, dające szerokie możliwości elastycznej aranżacji w wyrafinowanym i nowoczesnym stylu. Szafy, szafki, regały, komody, biurka i stoliki pozwalają tworzyć niebanalne kompozycje dostosowane do konkretnych potrzeb i warunków. Współczesne wzornictwo, lekka konstrukcja oraz szeroki wybór opcji wykończeniowych czynią z mebli SIMPLIC i MIXT uniwersalne rozwiązanie do tak wymagającej przestrzeni, jaką jest sekretariat czy recepcja.
Meble do sekretariatu – organizacja przestrzeni
Oprócz funkcji reprezentacyjnej i organizacyjnej, sekretariat pełni też często rolę poczekalni. Komfort użytkowników powinien być więc priorytetem przy aranżacji tego typu wnętrza. Kubełkowe fotele FAN czy minimalistyczne sofy VANCOUVER LITE zapewnią petentom pełną wygodę, a czas oczekiwania na osobę decyzyjną, spotkanie czy obsługę uprzyjemni umieszczona na funkcjonalnych stolikach MIXT lub SIMPLIC prasa i serwowane napoje. Przyjazną, a zarazem profesjonalną atmosferę tego miejsca kształtuje nowoczesny i elegancki design mebli, jasne barwy oraz wysokiej jakości materiały wykończeniowe.
Równie ważną strefą w sekretariacie jest stanowisko pracy osoby lub osób odpowiedzialnych za jego obsługę, będące centralnym elementem wyposażenia. Ma ono specyficzne wymogi: powinno być przestrzenią częściowo otwartą, umożliwiającą kontakt z klientem i kontrolę nad otoczeniem, ale jednocześnie musi istnieć możliwość schowania dokumentów i zaprowadzenia ładu – w tym celu należy zadbać o miejsce niedostępne dla oczu klienta. By wyraźnie oddzielić te dwie strefy, stosujemy sprawdzone rozwiązania, takie jak pojemne i estetyczne szafki i szafy aktowe z linii MIXT z możliwością elastycznego dostosowania funkcjonalności do konkretnych potrzeb, ścianki działowe SIMPLIC lub – w przypadku sporej ilości dokumentów – przechowywanie aktów w archiwum.
Meble do sekretariatu – komfort i ergonomia pracy
Podstawowym warunkiem właściwego wyposażenia stanowiska pracy jest komfort i ergonomia osoby kierującej sekretariatem. W zależności od koncepcji aranżacyjnej, stosujemy biurka, w tym przypadku obowiązkowo wyposażone w osłonę na nogi – znajdziemy je w kolekcjach mebli pracowniczych FF oraz PROXY. Alternatywą dla takiego rozwiązania jest lada recepcyjna FURONTO, charakteryzująca się obniżonym frontem ułatwiającym kontakt z interesantem. Lada recepcyjna w sekretariacie to kompleksowy sposób na bardzo efektowną i profesjonalną aranżację, łączącą w sobie zalety stanowiska obsługi i dyskretnego przechowywania dokumentów.
Uzupełnieniem wyposażenia sekretariatu jest funkcjonalny prezenter na katalogi i prospekty, wchodzący w skład kolekcji FF. Ten praktyczny element dedykowany wnętrzom o charakterze reprezentacyjnym to, znakomity pomysł na zaakcentowanie swej otwartości wobec klienta, a przy okazji ciekawe urozmaicenie aranżacji.
Telefon: 601 089 598
e-mail: biuro@arteam.pl